RSCA x JOMA: succesverhaal krijgt vervolg

RSCA x JOMA

RSC Anderlecht en JOMA verlengen de samenwerking met drie seizoenen

Royal Sporting Club Anderlecht en JOMA verlengen hun samenwerking. JOMA zal ook de volgende 3 seizoenen de shirts en training wear van RSC Anderlecht voorzien. De vernieuwde overeenkomst versterkt de commerciële ambities van RSCA en verruimt de samenwerking met JOMA aanzienlijk.

De samenwerking met het Spaans sportmerk startte in 2018. Afgelopen seizoenen werd een nieuw creatief proces uitgebouwd. Mét succes. De thuis- en uitshirts zijn steevast een hulde aan onze clubkleuren. En de andere shirts kenmerken zich door vernieuwende designs en verfijnde, gecureerde samenwerkingen.

Zo viel het shirt met gouden accenten in het seizoen 2021-2022 goed in de smaak. En liet de club afgelopen seizoen recordcijfers noteren, onder andere dankzij het immense succes van het populaire zwarte BXL shirt. Het shirt, dat in samenwerking met Damso werd ontworpen en ook op de internationale tournee van de Brusselse artiest verkocht werd, ging meer dan 15.000 keer over de toonbank. Ook het exclusieve shirt dat samen met het Belgische modelabel Arte werd ontworpen was een hoogtepunt. Redenen genoeg om het partnerschap met JOMA te verlengen. 

Dit seizoen wordt het tweede en derde shirt al eind juni voorgesteld. De club heeft beslist om het eerste shirt, waarin RSC Anderlecht thuis zal spelen, pas te onthullen net voor de start van het nieuwe seizoen.

CEO Non Sports Kenneth Bornauw:

“De samenwerking met JOMA is een succes. We zijn dan ook zeer tevreden dat we de komende jaren samen verder evolueren en nieuwe records ambiëren. JOMA is een partner die meedenkt met de club en dat mét resultaat. We kijken nu al erg uit naar de veelbelovende shirts van volgend seizoen.”

Alberto López, General Manager JOMA:

“We zijn verheugd om het partnerschap met RSC Anderlecht verder te zetten in de komende drie seizoenen. De laatste jaren waren een bewijs van het wederzijdse vertrouwen en het geloof tussen beide partners. We zijn ervan overtuigd dat deze samenwerking enkel nog versterkt zal worden in de toekomst.”

Over JOMA Sport football

Joma is een Spaans merk dat in 1965 werd opgericht door Fructuoso Lopez. Vandaag heeft Joma een groot portfolio van clubs en nationale teams, waaronder Villarreal CF, Norwich City, Hibernian, Swansea, Atalanta BC en Torino, die allemaal genieten van de expertise van het merk. Bij de nationale teams gaat het over Oekraïne, Roemenië, Cuba en Honduras. Daarnaast is JOMA aanwezig in meer dan 120 landen en heeft het acht dochterondernemingen in de Verenigde Staten, Italië, China, Groot-Brittannië, Duitsland, Mexico, Panama en Brazilië.