In september lanceerde paars-wit de officiële Europese wedstrijduitrusting van dit seizoen. Het zwarte BXL-shirt was een samenwerking met Damso, één van de meest gevierde artiesten van het land. De collab was een uiting van onze gedeelde liefde voor de hoofdstad en haar talent. Meer dan 15 000 fans kochten het shirt in de fanshop of tijdens de concerttour van Damso. Daarmee is het het populairste shirt aller tijden.
De samenwerking tussen de grootste club en de grootste artiest van het land resulteerde in een uniek shirt - een viering van Brussel als hoofdstad voor talent. Brussel is de hoofdstad van voetbal, sport, gastronomie, cultuur, muziek, mode en veel meer. De X in het hart van het zwart en gouden design verwijst naar BXL en naar een divers getalenteerde stad - van artiesten tot atleten.
De samenwerking tussen RSCA en DAMSO was gebaseerd op onze gedeelde ambitie om jong talent te bereiken en te inspireren. Als icoon van de Belgische muziekscene, met miljoenen streams, gouden, platina en diamanten albums en samenwerkingen met onder andere Angèle, Lous & The Yakuza, Aya Nakamura en Selah Sue is Damso één van de grootste ambassadeurs van ons land en boegbeeld voor een jonge en diverse generatie Brusselaars en Belgen.
Het zwart-gouden BXL shirt van JOMA was een instant succes. Meer dan 15 000 fans kochten een exemplaar in de fanshop van de club of tijdens de internationale concertreeks van Damso. Daarmee is het shirt het best verkopende RSCA-shirt uit de geschiedenis van de club.
De allerlaatste exemplaren van het shirt zijn beschikbaar in de fanshop of via shop.rsca.be. Donderdag treedt Sporting met het Europese shirt aan in de terugwedstrijd van de achtste finale van de UEFA Conference League tegen Villarreal.