Verscherpte identiteitscontroles mogelijk aan het Lotto Park

Het ministerie van Binnenlandse Zaken voert controles uit op de identiteit van supporters die het stadion betreden. Bij overtredingen kunnen hoge boetes volgen.

Iedere supporter die het stadion betreedt, dient te beschikken over een geldig toegangsbewijs dat overeenstemt met zijn/haar identiteitsdocumenten. Tickets en abonnementen dienen daarom steeds gepersonaliseerd te worden voor ze bruikbaar zijn. De naam op het ticket/abonnement dient overeen te komen met de naam van de persoon die het stadion betreedt. Daarnaast dien je steeds een geldig identiteitsbewijs op zak te hebben. Dit geldt voor iedereen: abonnees, tickethouders, Business Club leden en VIP-tickethouders.

De komende wedstrijden kunnen er extra controles plaatsvinden. Bij overtredingen kunnen hoge boetes volgen en zal in ieder geval de toegang tot het stadion ontzegd worden. Supporters kunnen de identiteit op hun ticket of abonnement zelf wijzigen. Abonnees die verhinderd zijn, kunnen hun plaats ook te koop stellen via RSCA Resale zodra een wedstrijd is uitverkocht, zoals voor komende zondag tegen KAA Gent. Dit is tevens de enige legale manier om plaatsen door te verkopen. Lees hieronder hoe je een plaats kan personaliseren of te koop stellen.

Abonnees

Abonnees kunnen hun plaats doorgeven of hun plaats te koop stellen via RSCA Resale.

Zo geef je jouw plaats door:

  1. Ga naar ticketing.rsca.be en log in met het e-mailadres gelinkt aan je abonnement.
  2. Klik rechtsonder op account (mobile) of klik op je naam en ga naar ‘mijn account’  (desktop)
  3. Scroll door naar “abonnementen” (niet naar “kaarten”) en klik op het icoontje rechtsonder . 
  4. Je ziet hier alle wedstrijden, scroll door naar de wedstrijd van je keuze en klik op ‘deel je plaats’.
  5. Vul de MAUVE ID of het e-mailadres in van de persoon aan wie je jouw plaats wil doorgeven. Indien die persoon nog geen ID heeft kan hij/zij een account aanmaken via account.rsca.be
  6. De prijs blijft nu op €0 staan, klik op afrekenen.
  7. ​​De persoon aan wie je de plaats doorgeeft ontvangt een e-mail met het ticket. 

Tickethouders

Heb je een ticket gekocht, maar ben je verhinderd? Dan kan je jouw plaats doorgeven aan een vriend, familielid of kennis. Na overzetten ontvangt de vriend/kennis een e-mail met het ticket.

  1. Ga naar ticketing.rsca.be en log in met het e-mailadres gelinkt aan je RSCA profiel.
  2. Klik rechtsonder op account (mobile) of klik op je naam en ga naar ‘mijn account’  (desktop)
  3. Scroll door naar “tickets” en klik op het icoontje rechtsonder . 
  4. Klik vervolgens op "stuur het ticket door"
  5. Vul de MAUVE ID of het e-mailadres in van de persoon aan wie je jouw plaats wil doorgeven. Indien die persoon nog geen ID heeft, kan hij/zij een account aanmaken via account.rsca.be
  6. De prijs blijft nu op €0 staan, klik op afrekenen.
  7. De persoon aan wie je de plaats doorgeeft ontvangt een e-mail met het ticket.

Business Club

Ook voor leden van de Business Club is het wettelijk verplicht om het ticket voor iedere seat te personaliseren. Downloaden zonder personalisatie is niet mogelijk. Volg onderstaande stappen om uw ticket te personaliseren.

  1. Ga naar het VIP-portaal en login met uw account
  2. Klik op de wedstrijd van uw voorkeur
  3. U ziet nu uw seats verschijnen. Tickets die nog werden gepersonaliseerd, hebben als naam “geen gast”
  4. Klik op het potlood en vervolgens op “Selecteer gast” om de gegevens voor de seat toe te voegen. Herhaal dit voor iedere seat.
  5. U kan nu al uw tickets downloaden en/of ze automatisch verzenden naar uw gasten.
  • Klik bovenaan op “Download tickets” om al uw tickets te downloaden.
  • Klik bovenaan op “verzend naar gasten” om de tickets per e-mail te verzenden naar uw gasten. Indien gewenst kan u de boodschap naar uw gasten personaliseren.

VIP-tickets

Ook indien u VIP-tickets heeft gekocht dient u die te personaliseren. Heeft u reeds een account dan vindt u ze meteen na aankoop in het VIP-portaal terug en kan u ze daar personaliseren. Heeft u nog geen account, dan dient u een account aan te maken met het e-mailadres waarmee u besteld heeft. De tickets zullen dan verschijnen in het VIP-portaal. U zal tevens gecontacteerd worden door een account manager en kan voor vragen steeds terecht bij [email protected].

  1. Ga naar het VIP-portaal en login met uw account. Heeft u nog geen account? Klik dan op “registreer” om een account te maken.
  2. Klik op de wedstrijd van uw voorkeur
  3. U ziet nu uw seats verschijnen. Tickets die nog werden gepersonaliseerd, hebben als naam “geen gast”
  4. Klik op het potlood en vervolgens op “Selecteer gast” om de gegevens voor de seat toe te voegen. Herhaal dit voor iedere seat.
  5. U kan nu al uw tickets downloaden en/of ze automatisch verzenden naar uw gasten.
  • Klik bovenaan op “Download tickets” om al uw tickets te downloaden.
  • Klik bovenaan op “verzend naar gasten” om de tickets per e-mail te verzenden naar uw gasten. Indien gewenst kan u de boodschap naar uw gasten personaliseren.

Lees verder