The season tickets are sold out. Seats may still become available up through December. Fans on the waiting list as of 15/05 will receive an email if this is the case.
Verlengperiode abonnees van start
Abonnees kunnen verlengen vanaf één maand voor de vervaldatum van hun abonnement
Het seizoen 2023-2024 nadert haar ontknoping. Met een landstitel als inzet na een fantastisch seizoen. Een seizoen dat zich kenmerkt door een unieke beleving en ongeziene sfeer in ons steeds uitverkocht stadion. Ook op het veld uit die steun zich in resultaat. Sporting is dit seizoen de best presterende thuisploeg.
We introduceerden vorig jaar als eerste in België een vernieuwd abonnementsmodel dat onze supporters toelaat om op elk moment tijdens het seizoen in te stappen en abonnee te worden voor een jaar. Zo groeiden we samen naar een recordaantal abonnees in 10 jaar. Ondertussen staan ook meer dan 2.000 paars-witte supporters op de wachtlijst voor een abonnement.
Hier lees je een overzicht van de vernieuwde prijzen per vak. Abonnees behouden vanzelfsprekend hun plaats. Vanaf één maand voor de vervaldatum van het abonnement, hebben abonnees de kans om te verlengen of hun abonnement stop te zetten. Abonnementen die niet verlengd worden voor hun vervaldatum gaan de dag nadien in verkoop.
Een maand voor de vervaldatum van je abo kan je verlengen. Vervalt je abo bijvoorbeeld op 3 juli, dan kan je vanaf 3 juni verlengen. Elke supporter heeft dus één maand tijd om te verlengen.
Dit betekent dat niet alle abonnees tegelijkertijd kunnen verlengen. In de e-mail die je van ons ontvangt staat de exacte datum. Je ontvangt ook een e-mail op de eerste dag dat je je abonnement kan verlengen. Houd dus je inbox in de gaten (en controleer je spam folder).
Verlengen doe je in enkele clicks. Zo behoud je jouw plaats en verkozen betaalmethode (jaarlijks of maandelijks). Verleng je niet, dan wordt jouw plaats één dag na jouw vervaldatum vrijgegeven voor verkoop aan supporters op de wachtlijst.
Heb je een abonnement zonder doorlopende betaling, dan kan je jouw plaats verlengen vanaf woensdag 22 mei tot en met 9 juni. Vanaf seizoen 24-25 wordt dit abonnement niet meer aangeboden.
Eén maand voor jouw abonnement vervalt, kan je het verlengen. Kocht je vorig jaar je abonnement op 3 september, dan kan je vanaf 3 augustus verlengen. Je ontvangt van ons een e-mail zodra je dit kan doen.
Dit betekent dat niet alle abonnees tegelijkertijd kunnen verlengen. In de e-mail die je van ons ontvangt staat de exacte datum. Je ontvangt ook een e-mail op de eerste dag dat je je abonnement kan verlengen. Houd dus je inbox in de gaten (en controleer je spam folder).
In vakken E2, E3, E4, E5 en E6 is de prijsstijging iets groter. Uit de prijsanalyse over tribunes en vakken heen, blijkt dat de verhouding tussen de prijs van een abonnement en de prijs van een ticket in deze vakken het meest voordelig is. Die prijsverhouding wordt nu evenwichtiger tov andere tribunes en vakken in het stadion.
Er komt ook een vernieuwde fanzone in tribune 3 - dé bestemming voor supporters vóór, tijdens en ná de wedstrijd. Goed voor zo’n 1.500 vierkante meter extra binnenruimte, extra sanitair en extra bars. De voorbereidende werken zijn reeds gestart, de opening is volgend seizoen voorzien.
Door het systeem van doorlopende betalingen, loopt het abonnement van iedere supporter op een ander moment af. Er is daardoor geen verplaatsperiode meer zoals vroeger en het is niet mogelijk om van plaats te wijzigen tijdens je abonnementsperiode.
Voor abonnees die vorig jaar tijdens de voorrangsperiode hebben verlengd en absoluut van plaats willen veranderen is er wel een éénmalige mogelijkheid om te verplaatsen. Zij kunnen hun abo annuleren en zullen daarna als eerste de kans krijgen om op 10/06 te kiezen uit de beschikbare plaatsen. Hierdoor loop je wel het risico dat iemand anders je huidige plaats aankoopt. Doe dit dus enkel indien je een grondige reden hebt om te verplaatsen. Als je jouw plaats niet annuleert of al verlengt, zal je ook niet kunnen verplaatsen.
Als je je abonnement wilt behouden, kan dit tot de laatste dag van je bindingsperiode. Dit door op BEËINDIG DE ANNULERING te klikken. Zie je dit niet staan, wil dit zeggen dat je je huidige abonnement niet meer kan aankopen.
Indien je een extra abonnement wil aankopen, moet de persoon die het abonnement wenst zich inschrijven op de wachtlijst vervolgens zal deze persoon een mail ontvangen vanaf wanneer die kan aankopen. Dit afhankelijk van de beschikbaarheid van plaatsen. Hoe eerder je inschrijft, hoe eerder je aan de beurt komt. Zelf kan je geen extra abonnement aankopen voor iemand anders tijdens de verlengperiode voor abonnees.
Dit kan, dit door ticketing te contacteren met de nodige gegevens.
Let op, dit moet gecommuniceerd worden voordat de bindingsperiode voorbij is, anders wordt het abonnement automatisch in verkoop gezet.
Nee, vanaf seizoen 24/25 zullen er geen abokaartjes meer geprint worden. Alles verloopt digitaal. Ben je je abo kaartje kwijt kan je de wedstrijden bijwonen door de RSCA app te downloaden en zo binnen te scannen.
Dit is niet meer mogelijk. Vanaf seizoen 24/25 zullen er geen abo kaartjes meer geprint worden. Alles verloopt digitaal. Je kan de wedstrijden bijwonen door de RSCA app te downloaden en zo binnen te scannen.
Omdat we dit seizoen met het nieuwe subscription model werken is het niet meer mogelijk om aan het loket te verlengen. De betaling moet online gebeuren met een betaalkaart. Cash en Sport & Cultuurcheques kunnen niet worden gebruikt
Natuurlijk helpen we je graag verder indien het niet lukt. Hier vind je de openingsuren terug.
The club is not bound to reimburse matches behind closed doors that result from disciplinary decisions by the Belgian and European sports authorities.