RSC Anderlecht staat synoniem met en heeft een hart voor talent uit de hoofdstad. Een aspirationeel instituut - de grootste club van de meest populaire sport van het land - dat de kracht heeft om talloze jongeren te raken. RSCA wil die status meer dan ooit omzetten in sociale impact.
Want talent is universeel. Gelijke kansen zijn dat niet. En die ongelijkheid is vooral in de hoofdstad sterk aanwezig. In Brussel leeft 1 op de 3 gezinnen in armoede en loopt 1 op de 4 jongeren onder de 18 jaar het risico op sociale uitsluiting.
5.000 jongeren kansen bieden
Daarom heeft RSC Anderlecht, met de financiële steun van partner Telenet, 'Tous Mauves' uitgewerkt. Met dit inclusieprogramma wil RSCA jaarlijks 5.000 sociaal kwetsbare jongeren (voornamelijk van 8 tot 18 jaar) binnen en buiten Brussel kansen bieden om hun talenten te ontdekken en te ontwikkelen. Om zo sociale inclusie te versnellen en te versterken.
Per uitdaging werkt RSCA samen met de sterkste sociale organisaties in hun discipline. Met die sociale partners is telkens een ambitieus jaarprogramma uitgewerkt om de gemeenschappelijke doelstellingen te bereiken. Met dit seizoen een veelheid aan initiatieven in het vooruitzicht: het verzamelen en doneren van laptops, inspirerende lezingen op weekendscholen, coachingsessies, huiswerkbegeleiding, bedrijfsbezoeken, aanbieden van stageplaatsen, faciliteren van sportbeoefening, en nog veel meer.
RSC Anderlecht wil met Tous Mauves een verschil maken voor jonge talenten in de hoofdstad en daarbuiten. Heeft jouw organisatie een (paars) hart voor Brussel, jongeren & talentontwikkeling en wil je graag de opties verkennen om deel uit te maken van Tous Mauves? Neem dan contact op met [email protected].
De jongeren van FEFA kregen de kans om de studio's van Play Sports te bezoeken en deel te nemen aan workshops om de audiovisuele sector te leren kennen. Ze kregen bovendien een inspirerende boodschap te zien van niemand anders dan Jeremy Doku, die hen aanmoedigde om zowel op en naast het veld door te zetten.
De eerste editie van de ‘Tous Mauves x Capital Job Fair’ trok meer dan 100 Brusselse jongeren naar het Lotto Park. Ontdek alles hier.
Meer dan 25 Brusselse kinderen van ToekomstATELIERdelAvenir (TADA) beleefden een magische zaterdag op de weekendschool. Ontdek hier meer.
Onvergetelijke momenten voor de kinderen van onze partnerverenigingen. Meer info.
Het Tous Mauves-programma werd op maandag 9 oktober voorgesteld in aanwezigheid van Kenneth Bornauw (CEO Non-Sports RSC Anderlecht), Tim Borguet (Chief Marketing Officer RSC Anderlecht), Sylvie Irzi (Vice-President Telenet Commercial) en vertegenwoordigers van de partnerorganisaties. Ook de pers was uitgebreid aanwezig bij de voorstelling van Tous Mauves in de vernieuwde RSCA Football Academy. Lees er hier alles over.