RSCA en adidas presenteren het officiële uittenue voor 2018-2019. De koraalkleur met witte accenten speelt in op de huidige modetrend van pastelkleuren. Daarbij is gebruik gemaakt van gerecycled polyester met grafische print, wat het shirt helemaal van nu maakt. De ploeg van trainer Hein Vanhaezebrouck zal vandaag, in de uitwedstrijd tegen Gent, voor het eerst aantreden in het nieuwe tenue. Fans kunnen de nieuwe collectie vanaf vandaag verkrijgen via de webshop. Vanaf 15 mei is de nieuwe Away-collectie ook verkrijgbaar in de Fan Shop.
Link met trends in huidige straatmode
De lichte ‘chalk coral’-kleur van het uittenue komt in een meer donkere teint terug in het grafische patroon van het shirt, en heeft een sterke link met de huidige trends in straatmode. De grafische pixel-print is een moderne interpretatie van hoe de grote stad er vanuit de lucht uitziet. Samen met de ronde hals en witte adidas-strepen op de schouders maakt dit het nieuwe uitshirt ook erg geschikt als lifestyle-item.
Innovatief wedstrijdtenue met gerecycled materiaal
Het nieuwe uitshirt bestaat uit gerecycled polyester, gemaakt van onder meer plastic flessen en hergebruikte kledingstukken. De climalite-technologie die adidas heeft gebruikt, zorgt tijdens wedstrijden voor een goede vochtafdrijving en dat het shirt snel droogt na inspanning. Het broekje is in de effen koraalkleur van het shirt uitgevoerd, waarbij de kousen van het uittenue enkel wit zijn. Op de borst prijkt het officiële logo van RSC Anderlecht, waarbij BNP Paribas Fortis aan voorzijde staat en Proximus de achterkant van het shirt siert.
Exclusieve onthulling via de RSCA Official-app
Het nieuwe uittenue is om 10.00 uur exclusief onthuld via de RSCA Official-app, waarna het ook meteen te koop werd aangeboden op de officiële webshop. Vanaf dinsdag 15 mei is de gehele collectie ook verkrijgbaar bij de Fan Shop aan het Constant Vanden Stockstadion in Anderlecht.