De dagen worden korter, de duisternis valt over de avondwedstrijden in het Lotto Park. Dat leidt de terugkeer van lichtshows en de unieke sfeer in het Lotto Park opnieuw in. En dat Park klinkt vanaf dit seizoen net iets anders.
Een unieke sfeer & muzikale identiteit
Vorig seizoen werd gekenmerkt door een heropleving van de sfeer in ons stadion. Zo goed als elke wedstrijd was uitverkocht, en het stadion leefde meer dan ooit op. Een wedstrijd in het Lotto Park staat synoniem voor een magisch moment.
Die unieke sfeer en beleving van het Park werd nu vertaald naar een nieuwe sonic branding. Onze eigen muzikale identiteit. Een uiting van waarom het Park je elke twee weken kiekebisj geeft. Die sonic branding uit zich onder andere in een nieuwe hymne, die voor het eerst werd voorgesteld door een live orkest voor de wedstrijd tegen KV Kortrijk.
Gebracht door live orkest
Voor de match tegen Kortrijk – de eerste avondwedstrijd in de wintertijd – bracht een muzikaal ensemble de nieuwe hymne live ten derde. Het stuk is een ode aan het Park, en werd onder meer gecomponeerd met opnames van supportersgezangen.
Een herkenbare en eigen sound
De live uitvoering is een eerste expressie van de nieuwe sound van paars-wit, gecreëerd in samenwerking met geluidsproductiehuis Sonhouse. De hymne, en andere uitingen van die hymne, zullen doorheen het seizoen op verschillende momenten binnen en buiten het stadion terugkomen als deel van een herkenbare muzikale identiteit.